آیا کوچینگ همان روان درمانی و تراپی است؟؟ 
​​​​​​​

خیر،با وجود اینکه هر دو مسیر برای عبور از موانع و مشکلات در زندگی کار آمد هستند اما هر کدام روش منحصر به فرد خود را دارند. در واقع کوچینگ شکوفا کردن نیروی بالقوه افراد در راستای بیشینه کردن بهره وری آنها ست. 
در فرایند کوچینگ که با بررسی گذشته نزدیک، حال حاضر و آینده نزدیک به کشف و شناسایی موانع موجود پرداخته و شما را از وضعیت موجودی که هم اکنون در آن به سر می برید به سمت وضعیت مطلوبی که مایل به دستیابی آن هستید سوق می دهیم. این در حالی است که روان درمانی با بررسی گسترده گذشته ای که داشتید به دنبال علت وضعیت زندگی کنونی شما می گردد، در نتیجه تشخیص و درمان اختلالات روانی در حیطه تراپی قرار می گیرد. 
نکته جالب این است که Coaching و تراپی تداخلی با یکدیگر ندارند و شما میتوانید به طور همزمان از آنها استفاده کنید. 
کوچینگ در اصل به معنای کمک کردن به دیگران در راستای بهبود عملکرد آنهاست. مربیان نمونه معتقدند هر فردی راهکار حل مسئله خود را در اختیار دارد اما شاید برای یافتن آن راهکار به کمی کمک نیاز داشته باشد. پس کوچ در کنار شماست تا شما بهترین خودتان را تجربه کنید.  
  
ویژگی افرادی که میتوانند کوچ داشته باشند چیست؟ 
هر فرد حقیقی و حقوقی سالم و توانمندی که مسئولیت زندگی خویش را پذیرفته و مشتاق است که کیفیت زندگی خود را ارتقا دهد و به طور کلی تمام افراد یک خانواده یا سازمان های کوچک و بزرگ میتوانند برای خود یک کوچ داشته باشند.
 
کوچینگ در چه زمینه ای به یاری شما می آید؟ 
کوچینگ در هر زمینه ای که دغدغه و نیاز امروز شما است میتواند کارایی داشته باشد، شما با همکاری کوچ میتوانید در این مسیر احساساتی چون ترس، غم ،خشم، ناامیدی ،تردید، سردرگمی و گیجی، ناخوش احوالی، خستگی و... را به سمت شادی، امید، آسودگی، تعادل، فراوانی، آرامش، انرژی و شفافیت سوق دهید.
 
آیا کوچینگ ما را به تمام خواسته هایمان خواهد رساند؟
بدون کمک شما هرگز اتفاقی نمی افتد، کوچینگ مانند ماجرای باشگاه ورزشی و ثبت نام در یک رشته خاص ورزشی می باشد، تا وقتی که شما تمرینات لازم را انجام ندهید اتفاقی نمی افتد. 
شما و کوچتان در این مسیر سهم و نقشی سازنده و در عین حال مستقل دارید که اگر هر دوی شما نقش خود را به درستی ایفا کنید رسیدن به موفقیت امکان پذیر خواهد شد. 
 
رابطه میان کوچ و کوچ شونده به چه شکل است؟
رابطه ای مبتنی بر احترام متقابل، صمیمیت و اعتماد در محیطی ایمن، رابطه ای کاملا خصوصی و حرفه ای است. اطلاعاتی که در طول جلسات بین شما و کوچ رد و بدل میشود کاملا محرمانه است. 
 در ابتدای هر جلسه، هدف آن جلسه را تعیین و شفاف خواهد شد و در راستای آن هدف گفتگو صورت میگیرد و برای بالا رفتن ارتقای کیفیت جلسه در انتهای ساعت ارزیابی انجام می‌شود.
 
مدت زمان خدمات کوچینگ چقدر است؟ 
شروع میتواند یک بازه زمانی ۹۰ روزه باشد و این حداقل زمانی است که میتواند امکان آغاز یک تحول باشد تا ما را در مسیر دستیابی به موفقیت همراهی کند.
 
زمان بندی تشکیل جلسات  چگونه است؟
جلسات کوچینگ متناسب با وقت و نیاز طرفین میتواند به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار برگزار شود. با دقت بر این نکته که زمان بندی جلسات با توافق طرفین انجام شده است لذا انتظار می رود طرفین با حداکثر میزان مسئولیت پذیری نسبت به حضور به موقع خود در زمان مقرر متعهد باشند و حداقل ۵ دقیقه قبل از شروع جلسه آمادگی خود را در جهت آغاز جلسه اعلام کنند. 

منابع و ابزاری که در این مسیر به ما کمک کند چیست؟ 
مجموعه ای از ابزارهای کمکی در این مسیر مارا حمایت میکند از جمله تمرینات خانگی سؤالات ،ارزیابی مقالات، معرفی منابع آموزشی، تمرینات نوشتاری، نقاشی، ساخت کلاژ و اقدامات عملی که از بین این ها مناسب ترین گزینه ها را با مشارکت یکدیگر میتوانیم انتخاب کنیم.

​زهرا شیخ الاسلامی_ کوچ ACTP 
(آکادمی بین المللی ایمپکت آمریکا)

دریافت نوبت کوچینگ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید